pages

Wednesday 14 March 2012

jalan-jalan tak de kerja

hari jumaat lepas aku dah janji dengan ekah nak kuar.. tapi tak tahu nak pegi mane.. so nak pegi Times Square lah... lama x pegi ctu nye.. sedang tggu KTM.. KTM dari arah KL pun datang...waaa.. train baru 2.. pangjang giler... berapa koc pun aku x tahu. memang bleh muat la orang rmai dalam satu2 masa. so aku ngan ekah janji nk jumpa dekat bandar tasik selatan. naik train 2 rmai btul org.. ingatkan keluar hari jumaat ni kn hari kerja kurang la orang kan.. uh.. bersesak-sesak pulak 2.. sabar je lah. sampai dekat bandar tasik selatan aku ngan ekah naik plak LRT pergi Hang Tuah.. lepas 2.. tkar plak naik Monorel...hehehe pening x. aku lebih selesa naik LRT sbb sejuk.. x sesak ngan laju.. smpai kt TS da lewat da..umm.gi cari food court la...lapar ni..huhu.

jeng-jeng....


                                                                lapaqqqq....ni, nk mkn dlu..
ekah makan nasi cili padi ngan sayur campur... mkan mhal lg dr aku..

aku makan nasi kukus ayam dara..hehe. biasa lah anak dara kan.

posing lg...

penat jalan ni...

snap kjap..zaza dan ekah..

pose sndiri plak...hehe
setelah pegi TS lepas 2 pegi SOGO tgk ada sale ape...umm, smpai sana x beli ape2 pun.. pegi jalan2 je. umm. masa laluan penjalan kaki 2 kan. adalah nampak budak2 jual kismis.. umm, dalam hati ini kesian sngat tgk. ada orang yang tidak berhati perut menggunakan kanak-kanak untuk mencari duit. aku pun x faham di mana kan ibu bapa dia.. sesungguhnya kanak-kanak itu di bawah jagaan ibu bapa, di hantar ke sekolah bukan disuruh mencari wang.. tapi mungkin juga dia orang dah tiada ibu bapa kan lepas 2 diambil oleh orang yang tidak bertanggungjawab.

umm...kalau nak fikir masalah orang ni memang x abih kan.. inilah realiti KL...kota metropolitan yang mempunyai pelbagai cerita. huhu..ok lah. lepas 2 aku nk balik nye naik KTM dekat KL.. dpat naik train baru.. tp aku mcm x suka la sebab pintu dia bkn kt tengah2. ssah aku nak kuar. train baru punya lah pnjang kn.. aku x sempat nk msuk ikut KOC WANITA. msuk plak tmpat koc awam.. mmg sumbat gila ngan orang. tp nak balik punya psal than la jugak kn...adoi...penat2..

dalam train 2 aku da macam ikan sardin plak ada pakcik 2... perut buncit duk rapat gila ngan aku.. perut dia betul2 depan aku.. lepas 2.. tangan dia angkat ketiak dia atas muka aku...ya allah.......... sabar je lah.. memang x tahan da duk berhimpit-himpit mcm 2. tp nk buat mcm mane. tahan je lah klau naik train. mcm x biasa kn..huhu

smpai kolej lega la...rehat plak...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...