pages

Friday 20 April 2012

NATURAL BEAUTY







anda mesti pernah dengan kan slogan "kecantikan adalah hak milik setiap insan".
kita hendaklah bersyukur dengan apa yang telah kita dapat. 

jadi, cantik itu adalah subjektif, citarasa orang kan berbeza-beza ada yang suka gelap, putih, gemuk, kurus, sedang-sedang dan lain-lain lagi.

AKU ADALAH AKU


bila aku tengok gambar aku ni.. YA ALLAH  apasal nampak pucat sangat eh muka aku. yelah, ni aku cuma pakai bedak je dan seangkatan kosmetik lain aku tak pakai.. sebab masa ni nak pergi kelas je pun.  tak payah la nak mekap2 sangat kan. ringkas je dah cukup. mengenakan baju kurung dan selendang ringkas je kan.

um, aku teringat masa aku tukar I/C aku.. masa tu aku berumur 18 tahun. bila duk atas kerusi nak ambik gambar orang yang nak gambar tu pun tanya aku.. adik tak pakai ke gincu sikit.. pucat sangat la muka nampak. yelah.. dah aku pakai bedak je pun. aku pun macam tercengang plak dengan kening yang berkerut ha???????? .hahaha... nak gelak aku pulak masa tu.

lepas dah siap I/C aku tu..barulah tahu muka aku macam mana.. disebabkan muka aku ni yang agak cerah la jugak lepas tu silauan cahaya semasa ambik gambar ni...jd dalam gambar putih melepak ngan pucat sangat nampak muka..haha

moral nya..ok lah nanti nak gi tukar I/C pulak aku nak mekap lawa-lawa.haha. tak nak dah nampak pucat je.

cukuplah sekadar natural beauty kan.. tak perlu melebih-lebih. aku pun suka mekap jugak, suka kan kecantikan tapi biarlah kena ngan masa,tempat, keadaan dan mood aku.huhu.

tapi xpe.. yang penting aku suka dan senang dengan cara aku sekarang.

jadi korang semua jadilah natural beauty. kalau orang tu suka kat kita biar dia nampak kecantikan semulajadi kita.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...