pages

Thursday 20 December 2012

Tak Dapat PLKN.


teringat masa form 5 hari dulu-dulu.. bila PLKN dan start buat. aku memang teringin sangat nak join PLKN.
kononya suka la kan aktiviti macam ni. bila dan sampai form 5 mintak-mintak la dapat PLKN ni.
then, bila nama nya diumumkan aku dengan excited nye terkial-kial tengok nama kat papan kenyataan ini semangat nye tahu tak.
bila-bila tengok nama aku tak da. makna nya aku tak dapat PLKN ni.. yahuuu. suka atau tidak?
suka pun ada dan sedih tak dapat pergi pun ada. dalam kepala ni..ni terfikir kan kelebihan dan kekurangan bila dapat PLKN ni.. adoi.

kelebihan:
- yang penting dapat elaun kan..hehehe
-dapat pengalaman baru
-dapat jumpa kawan-kawan baru
-dan lain-lain..huhu
-ahaksss! dlm kepala otak sebab dapat jumpa dengan jodoh ke sana.. gatal kan..huhu

kekurangan:
-malas nak sertai program, bangun awal, ikut program, uhukkk..
-semestinya kulit muka dan tangan jadi hitam.. sunburn weh!
-jauh dengan family
-tak boleh nak keluar, ikut peraturan
-ada tak bersefahaman dengan kawan.
-dan lain-lain.

tetapi itu hanyalah pendapat hamba ini semata-mata.



sudah kentetuan diri ini tak dapat nak join program PLKN. 
program ini sangat bagus untuk anak-anak  muda kita memupuk semangat cintakan tanah air MALAYSIA kita... oh yeah!

tapi bila dengar-dengar cerita kawan-kawan yang dah pergi PLKN ni memang seronok je..
alaa......yang aku pelik ni ada plak yang kawan aku yang dapat nye buat-buat sakit dan tolak permohonan PLKN ni.. apalah! sebab ramai lagi yang nak pergi nye. ni sanggup buat macam tu. adoi..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...