pages

Friday 4 May 2012

1 antara 7- Hati yang Rapuh


hati yang rapuh siapa yang tahu. aku satu diantara tujuh orang yang berwajah mungkin sama tapi perjalanan hidup dan nasib yang tentunya tidak sama. entah mengapa sejak akhir-akhir ini air mata wanitaku senang sekali ingin keluar.. bukan kah aku seorang wanita yang kuat? luaran yang sahaja begitu.. tapi hati ini juga mempunyai perasaan. aku rasa ingin lari dari perasaan ini yang menyesakkan dada.. begini sekali kah aku diuji? oh..tuhan, maafkan aku jika selama ini aku lalai terhadap mu. keinsaffan yang tak pernah putus dalam naluri hatiku. aku bukan insan sempurna.......... insan yang lemah..insan yang mudah kecewa.

siapa yang faham hati ini..biarlah ia merawat luka sendiri.. tak perlu mengharapkan simpati pada yang berasa kasihan. tidak kah kau tahu teman hati aku cuba menjadi taman buat mu..tapi kata-kata mu kadang-kadang mengguris hatiku. biarlah...aku malas untuk bicara. aku sedar siapa aku. aku sudah biasa sendiri. mengharapkan pada yang sudi.. sesungguhnya hati ini juga ada perasaan aku redha jika suratan nye begini. memang aku ingin sekali pergi jauh dari semua ini..agar kau tidak mengingati aku lagi teman..

air mata wanita sejernih mutiara..mungkin ini sudah kekuatan aku sebagai seorang srikandi pertama yang biasa hidup berdikari. salahkah aku begini.?? siapa yang tahu hati ini? sape yang fahami hati ini? beginilah insan..tapi aku tidak salahkan mu. maafkan aku juga jika kehadiranku tidak menyenangkan wahai teman. aku hanya insan biasa..yang juga memerlukan mu sebagai mencipta kenangan dalam hidup. tapi pasrah... ku tahan air mata agar tidak meruntuhkan semangat ku.


aku ingin lari..mencari ketenangan...lari dari semua ini. mendapatkan kekuatan srikandi jannah. tapi siapalah aku. bersyukurlah wahai hati. jangan lalai dengan dugaan yang datang. tuhan masih bersama lagi... hati masih berlandas keimanan. sejukanlah hatiku dengan ketenangan.. berikan aku hidayah taufik reda mu tuhan.. hati ini masih beku.. hati aku rapuh. 

aku insan biasa. insan yang lemah. maafkan aku jika diri ini menganggu ruangan hidup mu. hati ini masih seperti dulu..jalani kehidupan dengan tenang dan bahagia selalu..pic..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...