pages

Monday 10 December 2012

Bukit Tabur !!

huhu..lama nye aku tak update blog ni. rindu pada semua. 
al maklumlah sibuk memanjang sejak dua menjak ini.
ok. cerita adalah..
tarikh yang tercatat pada 1 disember 2012 aku telah berjaya menawan Bukit Tabur. yahuuuu!!!! 
puncak 1 je.. hehe. tu aku rasa memang tak larat dan nak daki bukit tu. macam tak percaya je aku boleh nak turun bukit yang mencabar gila.. yang menggunakan seluruh tenaga dan otot tubuh yang ada ni. adoi.
al-kisah nye aku join program yang mana ianya adalah sebuah badan amal kebajikan. so, kita orang ni ajak la kawan-kawan naik bukit tabur. yang datang pun hanya 7 orang je. aku ingatkan macam bukit Broga la jugak. walaupun aku tak pernah sampai dan naik lagi bukit Broga tu..huhu.
Bukit Tabur ni ada 5 puncak. dan kita orang naik puncak pertama je. Bukit Tabur ni juga dikenali dengan nama lain. tapi aku tak pasti la nama lain dia tu apa. bukit tabur ni kalau orang biasa mendaki dalam sejam dah sampai dah. tapi kita orang nk nak tahu tak berape jam naik??? 3 JAM TAU!!! hahahhaa. tu lah.. letih la, berhenti la. semput la.. hahaha. aku la tu....
aku memang orang yang gayat. naik dalam pkul 3.45 pagi tak pelah gelap lagi. dalam kita orang sampai kat puncak pukul 6.30. subahanallah.. kita orang sembanyang subuh di atas puncak. duduk menikmati keindahan alam dan matahari terbit. di atas puncak boleh nampak puncak genting highland, seluruh bandar KL, rumah datuk yusof haslam, damansara ,UIAM, dan lain-lain la...huhu. 
masa nak turun la...kegayatan aku telah datang nya.. hahaha
jangan la. aku takut nak turun kot. sebab bukit dia cerum gila. dan boleh nampa cerum kat bawah. dah la batu. adoi. dan kata-kata semangat daripada kawan-kawan akhirnya aku turun. dan abg yag bawak kita orang ada cerita yang dahulu ada budak perempuan masa naik bukit ok je.. nak turun xleh nak turun sebab gayat yang terlampau. dan terpaksa panggil bomba datang ambik kt atas. aduh.. aku xnak la sampai macam tu..huhu
aku kuat kan diri dan percayakan diri ni yang aku boleh buat.
alhamdulillah dengan selamatnya aku berjaya turun jugak. masa kita orang nak turun tu. ramai yang tengah mendaki nak naik kat atas.
ni masa kita orang tengah naik.. nampak tak rumah D.Yusof Haslam..huhu

ni dah pagi dah... kat tengah2 KL ni rupanya ada beberapa Bukit lagi... umm


yang atap biru adalah UIA. bleh nampak seluruh UIA tau..





kata sana untuk sampai ke puncak kedua.. cerum lg tau !

alhamdullilah.kwn sy kat depan tengah baca Yassin mensyukuri kesempatan yang diberi. amin.



muka letih, muka berminyak, muka lapar..huhu


ni aku goggle je..
kat atas tu kita boleh nampak empangan hulu klang. cantik sangat!

part ni aku paling takut sangat nak turun.. tinggi kot. dah la xde tali. hanya bergantung pada tenaga dan percaya diri sendiri untuk turun.. 

cantik kan.

yang ni puncak ke berape entah..
aku tak ambik gambar sangat sebab tak bawak kamera dan xde mood sebab kegayatan aku melebihi segalanya-galanya dan fikir nak turun je sampai kt bawah cepat2 tau.
dan hasil nya. tubuh aku sakit selama seminggu akibat penangan bukit tabur ni.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...